İçten yanmalı motorlarda, ateşleme olarak kullanılan bujilerin önemi çok
büyüktür. 4 silindirli motorlarda 4 adet buji mevcuttur. Neden önemi
büyük olduğunu söyledik. Şöyle ki, bujilerden biri ateşleme yapmaz
ya da zayıf kıvılcım oluşturur ise, benzin tam yanmayınca çekiş gücü
azalacağı gibi, hızı düşer, yakıtı fazladan harcayacaktır. 4 adet buji
devamlı olarak doyurucu ateşleme yapmalıdır.
Bujilerde arıza olduğundan şüphelenirsek, motoru durdurmalıyız.
İlk önce kontrola, büjileri tek tek anahtarla ile çıkardıktan sonra,
kıvılcım çıktı yer olan meme kısımlarına bakmalıyız. Aşırı derecede
kirlenmiş pas tutmuşsa yenisi ile değiştirmemiz gerekibilir. Yok yolda
kaldık diyecek olursanız, o zaman meme kısımlarını zımparalamalıyız ki,
geçici olarak işimizi görsün. Bazen de bujiler temiz olup, bujiye bağlı
olan kablosunda sorun çıkabiliyor. Buji ile kablo arasında sızıntıdan
dolayı atlama ark gibi ateş çıkabiliyor. Bu yüzdendir ki, bujilerden
kıvılcım yeterli oluşmuyor. Böyle bir durumda kablosunun yenisi alınmasını
öneririm.