Ziyaretçi Sayısı

ARAMA YAPIN

9 Ekim 2014 Perşembe

İlkokul Beşinci Sınıfta Radyo Yaptım

   Merhaba Arkadaşlar 1977 yıllarında ilkokul 5. sınıfta eğitim öğrenim vakitlerde
ilk elektronik becerim radyo yapmak oldu. İlkokul çağında hiç bir kimseden
yardım ve bilgi almadan nasıl kendi imkanlarıyla radyo yapabilir diyebilirsiniz.
Malzeme olarak avometrem yoktu. Avometreyi yerine idare edebilecek bir 4,5 V
yassı batarya ve kırmızı led ile transistörün sağlamlığını kontrol ettim. Sonra iki
adet transistör (biri PNP AC188 diğeri NPN AC187 Germanyum tipi) ile darlintong
bağlantı tarzına benzeyen birdevre ile basit tek kanal çeken radyo yapmıştım.
Haliyle transistörlerin ismini bilmiyordum.

   Birine dişi tüp diğerine erkek tüp adını takmıştım. Besleme gerilimi
olarak 4,5 V pil bağlamıştım. bir kaç direnç ve kondansatör ile radyo olmuş ve
perde takılan metal kornişe tel atıp radyo net bir şekilde çalışmıştı. O yıllar
Orta Dalga (Genlik Modülasyonu) Ankara Radyosu öğrenim gördüğüm okula
bir KM yakın olduğundan radyo yayını dinlemiştik. Ben hiç bir bilgim olmadan
transistörün sağlamlığını nasıl test edebilmişim halen anlayamamış durumdayım.
Bir site sahibi olarak anımı sizlerle paylaşmak istedim. Siz elektronikle uğraşan,
meslek liselerinde eğitim genç arkadaşlar her hangi bir konuda öğrenmek bilgi
almak isterseniz yorum yazarak bize ulaşın. Elimizden geldiğince yardımcı
olmak isteriz. İyi günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazın