Buji kablolarından biri yerinden çıkarsa, sarsıntılı çalışır.
Şöyle ki, bujilerden biri ateşleme yapmaz ya da zayıf kıvılcım
oluşturur ise, benzin tam yanmayınca çekiş gücü azalacağı gibi,
hızı düşer, yakıtı fazladan harcayacaktır. 4 adet buji
devamlı olarak doyurucu ateşleme yapmalıdır.
Bujilerin ateşleme elektrotları arası paslanma, oksitlenme,
yağlanma, kurum bağlanma gibi durumlarda yeni bujilerle
yola çıkılmalıdır.
Bujilerde arıza olduğundan şüphelenirsek, motoru durdurmalıyız.
İlk önce kontrola, büjileri tek tek anahtarla ile çıkardıktan sonra,
kıvılcım çıktı yer olan meme kısımlarına bakmalıyız. Aşırı derecede
kirlenmiş pas tutmuşsa yenisi ile değiştirmemiz gerekibilir. Yok yolda
kaldık diyecek olursanız, o zaman meme kısımlarını zımparalamalıyız ki,
geçici olarak işimizi görsün. Bazen de bujiler temiz olup, bujiye bağlı
olan kablosunda sorun çıkabiliyor. Buji ile kablo arasında sızıntıdan
dolayı atlama ark gibi ateş çıkabiliyor. Bu yüzdendir ki, bujilerden
kıvılcım yeterli oluşmuyor. Böyle bir durumda kablosunun yenisi alınmasını
öneririm.