Akü şarj cihazına bağlandığında verilen akım, akü yarısı kadar
akım verildiğinde hızlı şarj yapar. Hızlı şarj yaptığınızda gözetiminizde olmalı.
UYARI: Akü çok ısındığında patlama olasılığı yüksektir.
Çektiği akım değerini görmek için avometrenin komütatörünü AMPER
konumuna getirin. kırmızı probu çıkarıp amper yazan sokete takın.
Besleme kaynağın artı ucunu avometrenin kırmızı probuna, diğer ucunu da
akünün artı kutubuna bağlayın. Bu bağlantı seri olarak bağlanmış oluyor.
Aküye verilen akım değerini görmüş olacaksınız. Aküyü elinizle tuttuğunuzda
ısındığını (el yakmayacak derecede) farkettiğinizde akü dolduğunda, çektiği akım
düşmüş olarak göreceksiniz.
Örneğin 7 amper kapasiteli kuru tip aküye 3 amper güç kaynağından akım verilsin.
Bir süre sonra çektiği akım düşerek 0,1 amper çektiğini avometreden görülecektir.
Bu durum akünü dolduğunu belirtir.
Kuru tip akünün ömrü bittiği nasıl anlaşılır. Akü lambayı zayıf yakıyor.
Yine avometreyi amper kademesinde seri bağlantı ile ölçümde akünün çok düşük
amper değerini görürsünüz.Bitik akü şarja bağlandığında hemen düşük akım
çekiyor. Akü VOLT kademesinde ölçtüğünüzde akü üzerindeki volt değeri
görünse de sizi yanıltmasın. Bu şekilde anlaşılabilir. Başka bir yöntem; Akü
üzerindeki amper değeri kadar aküye paralel ampül bağlandığında, lamba çok
kısa sürede sönecektir.
Kuru tip akü ömürleri üretici firmaların akü üzerinde 2 veya 3 ya da nadiren
biraz yukarı sene kullanılabiliyor. Kuru tip aküler bakımsız olduğu için ömrü
uzatılamıyor. Örneğin 12 Volt akü ölçültüğünde volt değeri aynı olsa bile akım
kapasitesi azaltığında otomobil uzun farları zayıf yakar.